Kuidas me läbi eristuva sotsiaalmeedia Rulo.ee valdkonna tippu viisime

15. Aug 2019

Alustuseks on oluline märkida, et sotsiaalmeedia strateegia ja kanalid tuleb kohandada lähtuvalt tootest või teenusest ja ei ole oluline, kas ajad taga era- või äriklienti, väikest või suurt.

See, kui napilt kaks aastat tegutsevalt e-poelt tuleb suurim päevaleht arvamust küsima, siis midagi on tehtud ilmselgelt õigesti. 2018 aastal tootis Rulo.ee taga olev ettevõte EZ Rulo OÜ, 1200 rulood. 2019 aasta 7 kuuga on toodetud üle 3000 ruloo. 2019a II kvartal oli poolteist korda suurema käibega kui terve 2018 aasta kokku. Päris tuus eks? Kuidas me seda läbi sotsiaalmeedia tegime?

Sotsiaalmeedia ei ole enam reklaamlaused ja jagamismängud

Klassikalised trikid ja kulunud reklaamlaused enam sihtgruppe ei kõneta. Internet on reklaami sedavõrd täis, et see on muutunud tapeediks, mida vilunud silm on õppinud eirama ja mööda vaatama. Sorry, kedagi ei huvita sinu ettevõtte soliidne vanus, hinnakampaania või googlest kopeeritud pilt. Sotsiaalmeedia on muutunud ja kindlasti muutub ka edasi ning nende trendidega kursis olemine nõuab pühendumust.

Aga mis siis töötab? Rulo.ee näitel on selleks vahetud, julged, kohati isegi robustsed sõnumid ja visuaalid. Ettevõtted traditsiooniliselt hoiavad turunduses kliendiga distantsi – meie oleme firma, teie olete kliendid. Meie pakume neid tooteid ja teenuseid, teie ostke neid tooteid teenuseid. Rulo sotsiaalmeedia suhtleb sihtgrupiga nii nagu sõbrad internetis omavahel suhtlevad. Märksõnadeks on vahetus, huumor, eneseiroonia, huvitavad juhtumised, kordaminekud ja ebaõnnestumised. Jah, samal ajal on ikkagi vaja ka ruloosid müüa ja turunduslikest sõnumitest teada anda, aga seda saab samuti teha nii, et oleks põnev vaadata:

58608408_2303626816549820_138826133419327488_n 55897022_2286117828300719_4890599897549504512_n53050750_2267976540114848_8422954655897616384_n

Influencerid on teema!

Esimeses lõigus toodud põhjustel on saanud sotsiaalmeedia influenceritest moodsad turundusagentuurid. Neid inimesi ei võeta kui ettevõtteid ja turundusagentuure, kuigi paljud neist on tänaseks mõlemat. Eestis ei ole palju ettevõtteid, keda jälgib üle 50 000 inimese nagu Mallukat, Paljast Porganit või Grete Kleini. Oluline on siinkohal aru saada, et millised koostööd ja suuna mudijad on enda hinda või tingimusi väärt ja millistel on sinu sihtgrupiga nõrk või olematu seos. Rulo.ee on teinud väga edukaid koostööprojekte erinevate influenceritega ja ka neid, kus soovitud edu ei tulnud. Võrreldes proovitud telereklaami ja sisuturundusartiklitega on tulemused alati olnud kordades paremad.

Tänaseks tunneme ennast ka selles valdkonnas tugevamalt ja oskame kliendid õigete partneritega kokku viia.

Sotsiaalmeedia ei ole ainult facebook ja Instagram!

Kõik sõltub ettevõttest ja tema kliendist. Mõnikord ei ole Facebook ja Instagram teema ning veebilehel olev väärtust andva sisuga blogi ja sihtgrupile suunatud personaalsed uudiskirjad viivad soovitud tulemusteni. Võibolla on vajalik kolida sotsiaalmeediaga voogedastusplatvormidele (youtube, spotify, podcastid). Tihti on tulemuslik segu erinevatest kanalitest, aga veelkord alguse juurde naastes – iga ettevõte peab lähtuvalt sighrupist valima just need kanalid, mis kõige efektiivsemalt tulemuse toovad.

Edasi CV keskusesse turundajat otsima? Pigem ei :) Tänapäeval on turundus sedavõrd kompleksne, et üks inimene ei saa olla hea copywirter, meediaplaneerija, video- ja fotograaf, adwordsi kampaaniate haldur ja facebooki kampaaniate testija. Meie oleme tänaseks leidnud partnerid, kellega koos terviklahendusi pakkuda ja kui saame ka sind aidata, siis kirjuta meile.

100 päeva tootmist (järeldused rulo.ee näitel)

17. October, 2017

Käesoleva aasta kevadel otsustasin aasta laagerdanud mõtte ellu viia ning käivitasin aknaruloode tootmisega tegeleva ettevõtte (www.rulo.ee). Panin kirja 3+3 järeldust/soovitust, milleni esimese 100 päevaga jõudsin. Loodan, et suudad need mõtted… Loe edasi »

Krediidiandja tegevusloa taotlemine (KAVS)

1. June, 2017

Kui 2015 aasta alguses võeti riigikogus vastu seadus, millega Finantsinspektsioon võttis krediidiandjad ja vahendajad enda järelvalve alla, tekitas see esialgu palju segadust ja trotsi seni piiranguteta tegutsenud teenusepakkujate hulgas. Suuremale… Loe edasi »